Szanowni Państwo!
Drodzy Rodzice naszych uczniów:
- jesteście bardzo ważni dla waszego dziecka,
- jesteście jego nauczycielami od urodzenia,
- na Was spoczywa odpowiedzialność za ich wychowanie!
Postarajcie się wychować dziecko właściwie. My chcemy Wam pomóc.
Bądźcie dla swojego dziecka dobrym przykładem. Proszę:
- nie pijcie alkoholu i nie palcie papierosów przy dziecku,
- nie wierzcie mu bezgranicznie,
- rozmawiajcie z nim (nie tylko od święta),
- nie usprawiedliwiajcie jego ucieczki z lekcji,
- sprawdźcie, czy Wasze dziecko:
- jest czyste,
- ma czyste ubranie, plecak, buty, obuwie na zmianę,
- ma swój kącik do nauki,
- uczy się,
- ma chusteczkę do nosa,
- ma zatemperowany ołówek, dobry długopis, niepołamane przyrządy do rysowania,
- przed wychowaniem fizycznym ma strój gimnastyczny w odpowiednim stanie,
- ...
Nie pozwalajcie dziecku:
- kłamać,
- przebywać poza domem bez Waszej wiedzy,
- niegrzecznie wyrażać się o sąsiadach, o Was, o nauczycielach,...
- używać wulgarnych słów,
- ...
Szanowni Państwo!
Częsty kontakt z nami - odpowiedni do sytuacji będzie miał dobry wpływ na rozwój dziecka. Proszę:
- nie czekajcie na wezwanie do szkoły,
- przyjdźcie sami zobaczyć co dzieje się w szkole,
- dowiedźcie się kto uczy Wasze dziecko, co chce powiedzieć o nim nauczyciel, wychowawca lub dyrektor.
Pomyślcie - zebrań z rodzicami jest sześć w ciągu roku, dni nauki więcej, a lekcji, zadań domowych, sprawdzianów jeszcze więcej.
Szanowny Rodzicu!
Spróbuj odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:
- do której klasy, oddziału uczęszcza dziecko?,
- wymień co najmniej trzech kolegów z jego klasy?,
- ile razy byłeś (bez wezwania) w szkole?,
- ile razy zaglądałeś dziecku do zeszytu?,
- ile razy pochwaliłeś dziecko za dobrą pracę, naukę?,
- jakich przedmiotów uczy się dziecko?,
- jak nazywają się (przynajmniej jak wyglądają) jego nauczyciele, jego wychowawca?,
- o której dziecko kończy lekcje, na przykład w piątek?,
- czy dziecko chodzi na kółko?, czy należy do klubu?, czy może gra lub śpiewa albo dobrze liczy lub rysuje?
Pamiętamy przysłowie: "Niedaleko pada jabłko od jabłoni". Gdy dziecko przychodzi do szkoły możemy poznać po jego twarzy, kim są jego rodzice. A po czynach, zachowaniu dowiadujemy się jeszcze więcej. "Niedaleko pada jabłko od jabłoni", ale dla konsumenta na wiosnę nie jest bez znaczenia sposób jego przechowywania, tj. czy leżało pod jabłonią czy
w chłodni?
Szkoła daje wiele możliwości rozwoju: przykładem jest bogaty zbiór książek w bibliotece, po które jednak trzeba samemu pójść - same nie przyjdą - a później je otworzyć, przeczytać, opowiedzieć, opisać itp.
Te refleksje odniosą pozytywny skutek, gdy zastosujecie się do nich.
Z poważaniem
Henryk Kulik
Dyrektor Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu
Grabowiec, kwiecień 2003 r.