20240528 131436

W dniach 28 - 29 maja br. uczniowie klasy czwartej, obu klas piątych oraz trzy uczennice z klasy III szkoły podstawowej wzięli udział w wycieczce do Wieliczki i Krakowa. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy kopalnię soli w Wieliczce. Schodząc coraz niżej i niżej nie mogliśmy nadziwić się, że ponad sto metrów pod ziemią znajdują się słone jeziora, podziemne labirynty oraz rzeźby z soli. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Kaplica św. Kingi a dodatkowych wrażeń dostarczały nam opowiadania pani przewodnik na temat powstania kopalni, pracy górników oraz legend dotyczących kopalni soli. Z Wieliczki udaliśmy się do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, w którym mieliśmy okazję zobaczyć wiele cennych eksponatów samolotów, śmigłowców oraz szybowców a przy okazji posłuchaliśmy wielu ciekawych historii dotyczących niektórych modeli. Późnym popołudniem udaliśmy się na kolację i nocleg do Tawerny Horn w Krakowie, gdzie przy blasku zachodzącego słońca spacerowaliśmy po plaży przy Zalewie Bagry. Drugiego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Kraków. Wraz z panią przewodniczką udaliśmy się pod pomnik Smoka Wawelskiego a stamtąd na Wzgórze Wawelskie. Zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu, weszliśmy na Wieżę Zygmuntowską i symbolicznie dotknęliśmy Dzwonu Zygmunta, ufając w legendy i podania, jakoby miało nam to przynieść szczęście. Zeszliśmy również do krypt wawelskich. Kolejnymi punktami naszej wycieczki były: dziedziniec Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, Barbakan, ul. Franciszkańska 3 ze słynnym oknem papieskim oraz Rynek Główny, na który udaliśmy się tuż przed wybiciem godziny 12.00, dzięki czemu mogliśmy wysłuchać hejnału, który transmitowany jest przez Program I Polskiego Radia na całą Polskę. W krakowskich Sukiennicach zakupiliśmy pamiątki i w godzinach popołudniowych udaliśmy się w drogę powrotną. Nasza dwudniowa wycieczka była doskonałą okazją do utrwalenia wiedzy, którą uczniowie zdobyli podczas zajęć na lekcjach historii, plastyki, języka polskiego czy geografii. Będąc w Krakowie czuliśmy jakby obrazy z naszych podręczników ożyły, mogliśmy podziwiać, dotknąć to, co do tej pory widzieliśmy tylko na kartkach naszych książek.

Opiekunkami podczas wyjazdu były: p. Joanna Szatraj, p. Anna Danilczuk, p. Dorota Zapalska oraz p. Agata Łaszyńska – Sioma.