fot

W każdej książce czeka przygoda – którą dziś wybierzesz?

         W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy 4 a realizowali różnorodne projekty edukacyjne oparte na lekturach obowiązkowych. Celem działań było nie tylko lepsze zrozumienie treści książek, ale także rozwijanie umiejętności współpracy, kreatywności, planowania pracy i autoprezentacji.

      Największym wydarzeniem był projekt teatralny inspirowany lekturą Akademia pana Kleksa Jana Brzechwy. Celem projektu było rozwijanie umiejętność recytacji, pracy zespołowej oraz kreatywnej interpretacji tekstu literackiego. Uczniowie pracowali przez 8 miesięcy nad przygotowaniem przygód Adasia Niezgódki i jego kolegów, projektowali stroje i dekoracje, a także pracowali nad grą aktorską. Praca nad projektem była okazją do twórczego działania oraz odkrywania swoich talentów aktorskich i organizacyjnych. Finałem projektu było przedstawienie wystawione w czerwcu przed panią dyrektor, przedszkolakami i uczniami klas I - IV, nauczycielami oraz rodzicami. Uczniowie z zaangażowaniem zaprezentowali swoje scenki, a całość dostarczyła wielu pozytywnych emocji i utrwaliła znajomość lektury w atrakcyjny sposób. Spektakl spotkał się z ogromnym entuzjazmem i był doskonałym podsumowaniem całorocznej pracy twórczej czwartoklasistów.

       W trakcie tego roku szkolnego uczniowie klasy 4 a wykonali też inne projekty edukacyjne, np.:

? Kajko i Kokosz. Szkoła latania Janusza Christy– uczniowie tworzyli kolorowe komiksy, które opowiadały nową wersję przygód bohaterów, przedstawiały ich przygody i świat przedstawiony w komiksie.

? Mikołajek René Goscinnego – na podstawie humorystycznych opowiadań dzieci napisały opowiadanie kreatywne dostosowane do obrazków, które uczniowie dostali na oddzielnych kartkach inspirowane przygodami Mikołajka i scenek z życia bohatera, rozwijając tym samym wyobraźnię oraz ćwicząc umiejętność pisania opowiadania. W ramach podsumowania tej lektury uczniowie zrealizowali projekt edukacyjny pt. „Gra planszowa”. Celem projektu było utrwalenie treści książki René Goscinnego oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności planowania. Uczniowie stworzyli własne gry planszowe inspirowane przygodami Mikołajka   i jego kolegów. Wymyślali pytania, zadania oraz pola specjalne związane z wydarzeniami
i postaciami z książki. Na zakończenie odbyły się rozgrywki, podczas których uczniowie testowali nawzajem swoje gry. Projekt był dla uczniów świetną okazją do nauki poprzez zabawę i twórczego podejścia do lektury.

? Magiczne drzewo. Czerwone krzesło Andrzeja Maleszki – uczniowie przygotowywali projekty plastyczne i opisy magicznych przedmiotów oraz wykonali swoją wersję takiego krzesła, do którego dołączyli swoje marzenia i życzenia..

? Król Maciuś Pierwszy Janusza Korczaka – był punktem wyjścia do rozmów i tworzenia plakatów na temat praw i obowiązków dziecka, był też okazją do rozmów o odpowiedzialności i potrzebach dzieci na całym świecie.

? Spóźniony słowik Juliana Tuwima – dzięki temu wierszykowi uczniowie stworzyli zabawne i pomysłowe przepisy na niezwykłe dania dla pana słowika. W menu znalazły się takie przysmaki jak „Kolorowa szarlotka”, „Przepis na magiczną czy „Żuki w czekoladzie”, „Omlet szalonej jakości”, ale nie zabrakło „Pankejków z syropem z motyla” i „Spaghetti bolognese z motylami lux”.

      Dziękuję wszystkim uczniom za zaangażowanie, kreatywność i radość z jaką uczestniczyli w projektach. Słowa uznania kieruję również do rodziców, których wsparcie umożliwiło realizację wielu tych pomysłów, zwłaszcza przygotowanie przedstawienia.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

Galeria